Privacyverklaring

Privacyverklaring

1. Algemeen

Bij Eurotuin hechten we belang aan uw privacy en de correcte omgang met uw persoonsgegevens.

Daarom heeft deze privacyverklaring tot doel u te informeren over de persoonsgegevens (bv. een naam, e-mailadres, aankoopgegevens, ...) die we van u als klant en/of gebruiker van de website www.eurotuin.be verwerken, waarvoor en hoe we zorg dragen voor uw persoonsgegevens.

Zo lichten we onder andere toe welke gegevensverwerkingen uitgevoerd worden wanneer u uw Mijn Eurotuin- klantenkaart gebruikt in een Eurotuin winkel, met onze klantenservice contact opneemt, deelneemt aan een activiteit of een wedstrijd,... Daarnaast leggen we in deze privacyverklaring uit welke rechten u heeft met betrekking tot uw persoonsgegevens en hoe u deze kan uitoefenen.

Deze privacyverklaring is van toepassing op alle gegevens die Eurotuin verzamelt en verwerkt van klanten van de Eurotuin winkels , houders van een Mijn Eurotuin – klantenkaart en de gebruikers van deze website. 

2. Wie is de verantwoordelijke voor de gegevensverwerking?

Eurotuin is een merk van Aveve BV. Daarom is Aveve BV, met maatschappelijke zetel te 3012 Wilsele, Aarschotsesteenweg 84 met ondernemingsnummer 0403.552.464, samen met de verbonden vennootschap Eurotuin Ophasselt BV met maatschappelijke zetel te 9820 Merelbeke, Fraterstraat 111 met ondernemingsnummer 0460.260.644, verantwoordelijk voor de verwerkingen van persoonsgegevens door Eurotuin, zoals beschreven in deze privacyverklaring. Hierna worden deze verwerkingsverantwoordelijken samen “Eurotuin” genoemd.

Voor vragen in verband met de verwerking van uw gegevens of het uitoefenen van uw rechten (bv. recht op inzage of verbetering van uw gegevens,...) kan u in eerste instantie best contact opnemen met onze klantenservice via de contactgegevens vermeld op de website. Daarnaast kan u via privacy@arvesta.eu ook contact opnemen met onze functionaris voor de gegevensbescherming. 

3. Welke persoonsgegevens verwerken we en voor welke doeleinden?

In dit onderdeel leggen we uit welke persoonsgegevens we van u kunnen verwerken, voor welke doeleinden we dat doen en op grond van welke wettelijke basis. Om onze toelichting overzichtelijk te houden, hebben we ervoor gekozen om deze informatie per verwerkingsactiviteit weer te geven. Zodoende kan u ook gericht informatie zoeken over een bepaalde verwerking van uw persoonsgegevens. 

3.1. Klantenservice

Wanneer u onze klantendienst contacteert, ongeacht op welke manier (bv. via het online contactformulier, per e-mail, per telefoon of via social media), worden er gegevens van u verwerkt om uw vraag te kunnen beantwoorden.

Welke gegevens?

Welke gegevens we concreet verwerken is mede afhankelijk van de wijze waarop u ons contacteert en de inhoud van uw vraag/bericht. Het kan bijvoorbeeld gaan om: uw naam, telefoonnummer en/of e-mailadres, klantenkaartnummer, een kassabon of bestelnummer en de door u gestelde vraag en informatie die u in het kader daarvan aan ons doorgeeft. Als u via onze social media pagina’s een vraag stelt kunnen wij bijvoorbeeld ook uw gebruikersnaam, social media profiel en berichten (indien deze openbaar zijn) te zien krijgen. Wij nemen deze laatste gegevens in geen geval op in onze eigen systemen en gebruiken deze enkel om uw vragen te kunnen antwoorden.

Wat doen we met uw gegevens?

We verzamelen bovenstaande gegevens om uw vragen te beantwoorden en om onze klantenservice te verbeteren naar de toekomst toe. Concreet verwerken we bovengenoemde gegevens o.a. voor volgende doeleinden:

  • Ingeval van een contactname in verband met een product aangekocht in onze winkels vragen we de kassabon of het bestelnummer op om de nodige informatie op te kunnen zoeken zodat we u verder kunnen helpen;

  • Wanneer u contact met ons opneemt in verband met een terugstorting , verwerken we uw naam en bankrekeningnummer om de storting te kunnen uitvoeren;

  • We kunnen ook uw e-mailadres (en/of telefoonnummer) verzamelen zodat wij eventueel met u contact kunnen opnemen over uw vraag of klacht indien wij u niet meteen kunnen verder helpen.

    Tot slot kunnen wij, op basis van ons gerechtvaardigd belang, deze gegevens ook gebruiken om na te gaan of u naar tevredenheid bent geholpen tijdens uw contact met onze klantenservice.

    Door uw vraag aan ons te stellen, geeft u ons de toestemming om deze gegevens te verwerken voor de hierboven genoemde doeleinden.

    Hoe lang bewaren we uw gegevens?

    Een redelijke tijd nadat uw vraag beantwoord is, worden uw persoonlijke gegevens zoals uw naam en e-mailadres verwijderd uit onze vragen-databank. Voor zover relevant, kunnen we de door u gestelde vraag en ons antwoord bewaren ter verbetering van onze klantenservice. Verder zorgen we ervoor dat uw gegevens en de e-mail die u stuurde, drie jaar na het afhandelen van uw vraag, uit de mailbox van de klantenservice zijn verwijderd, tenzij de aard van de vraag of de klacht ons noodzaakt om deze langer te bewaren. 

3.2. Mijn Eurotuin-klantenkaart en -loyaltyprogramma

Een Mijn Eurotuin-klantenkaart om te genieten van de voordelen van het Mijn Eurotuin- loyatyprogramma, kan worden aangevraagd in de verschillende Eurotuin winkels. Met een Mijn Eurotuin-klantenkaart kan u punten sparen om kortingen te verkijgen op onze producten.

Welke gegevens? 

Voor het creëeren en registreren van uw Mijn Eurotuin -klantenkaart, verwerken we de volgende gegevens:

  • Identificatiegegevens: naam en voornaam;

  • Contactgegevens: e-mailadres en adres;

  • Optioneel: telefoonnummer, voorkeurstaal, geslacht en geboortedatum;

  • Andere: indien van toepassing uw BTW-nummer.

    Ook wanneer u voor de aanmaak van uw klantenkaart, uw identiteitskaart aan ons overhandigde, verwerken we uitsluitend bovengenoemde gegevens. Andere gegevens die niet nodig zijn, worden niet ingelezen.

    Verder verwerken we ook de volgende gegevens in het kader van het Mijn Eurotuin- loyaltyprogramma:

  • Klantenkaartgegevens: klantenkaartnummer en gespaarde punten;

  • Uw communicatievoorkeuren: bv. uw toestemming om nieuwsbrieven te ontvangen;

  • Uw aankoopgegevens (enkel bij gebruik van uw klantenkaart): de aangekochte artikelen en de bijhorende bedragen, het moment van aankoop en de winkel van aankoop;

  • Indien u ingeschreven bent om nieuwsbrieven te ontvangen, houden we ook uw inschrijving bij. U zal echter pas definitief ingeschreven worden in onze mailinglijst als u uw inschrijving bevestigt in de e-mail die u zal ontvangen. In het kader van onze nieuwsbrieven verzamelen we ook volgende info: datum en tijdstip waarop de nieuwsbrief werd geopend, aantal keer dat een mail werd geopend en links waarop werd doorgeklikt;

  • Uw mening n.a.v. tevredenheidsenquêtes waar u aan deelneemt.

    Wat doen we met uw gegevens?

    Hieronder kan u lezen voor welke verscheidene doeleinden we de hiervoor opgesomde gegevens verwerken en op basis van welke rechtsgrond we dat doen:

1. Toestemming:

  • Gebruik van uw gegevens voor het registreren van uw deelname aan het Mijn Eurotuin loyaltyprogramma: we gebruiken de gegevens die u doorgeeft voor het aanmaken van uw Mijn Eurotuin klantenkaart en om u de voordelen van het loyaltyprogramma toe te kennen (bv. punten sparen en kortingen toekennen)). Door een Mijn Eurotuin klantenkaart aan te vragen en daarbij uw persoonsgegevens in te vullen, geeft u ons toestemming om uw persoonsgegevens te verwerken.

  • Om u correct te kunnen aanspreken in onze communicaties, verwerken we optioneel uw geslacht en uw voorkeurstaal. Door deze persoonsgegevens in te vullen, geeft u ons toestemming om deze te verwerken.

  • Ook voor het verzenden van nieuwsbrieven krijgen we uw toestemming doordat uzelf een vakje aanvinkt dat u nieuwsbrieven van ons wenst te ontvangen. De gegevens die we verzamelen in het kader van de nieuwsbrieven (datum waarop mail werd geopend,...) gebruiken we om de algemene doeltreffendheid en het bereik van onze nieuwsbrieven in kaart te brengen

  • Om met uw toestemming, niet-noodzakelijke cookies op het door u gebruikte apparaat te gebruiken bij een bezoek aan onze website (lees hierover meer in onze cookieverklaring)

2. Gerechtvaardigd belang:

In bepaalde situaties is de verwerking van persoonsgegevens noodzakelijk voor de behartiging van onze gerechtvaardigde belangen en voor het verbeteren van onze service ten aanzien van onze klanten en websitegebruikers. In die gevallen zullen wij een afweging maken en nakijken of het belang en/of uw fundamentele rechten en vrijheden niet zwaarder doorwegen.

  • We kunnen uw gegevens (waaronder de aankoopgegevens) raadplegen om een gevolg te kunnen geven aan eventuele garantieverzoeken;

  • Wij kunnen uw contactgegevens - waaronder uw telefoonnummer, uw adres, en/of uw e-mailadres, gebruiken om u te contacteren voor praktische doeleinden i.v.m. uw klantenkaart en uw bestellingen (bv. u contacteren indien uw klantenkaart wordt gevonden in de winkel of door een derde, indien u in de winkel een product hebt besteld en wij u van de levering op de hoogte dienen te brengen,...);

  • Verder is het ook mogelijk dat wij u, nadat u producten bij ons aankocht, bv. per e-mail contacteren om een tevredenheidsonderzoek te voeren. Het is mogelijk dat we persoonlijk contact met u opnemen naar aanleiding van de door u gegven scores en antwoorden. Op basis hiervan kunnen wij de kwaliteit van onze winkels, diensten en producten verbeteren. Indien u geen e-mails meer wenst te ontvangen waarin we u vragen hoe tevreden u bent met uw aankopen en met onze dienstverlening, kan u zich daarvoor eenvoudig uitschrijven via de uitschrijflink onderaan de e-mail;

  • We voeren statistische analyses uit op aankoopgegevens om trends in de markt vast te stellen en om ons assortiement, onze winkels en onze dienstverlening daaraan aan te passen;

  • Actueel houden van de juistheid en kwaliteit van de gegevens in het Mijn Eurotuin klantenbestand.

    Hoe lang bewaren we uw gegevens?

    Als we vaststellen dat er minstens vijf opeenvolgende jaren geen enkele activiteit was met uw klantenkaart (geen aankopen in de winkel), wordt uw klantenkaart gedeactiveerd en wissen we de daaraan gekoppelde persoonsgegevens. De aankoopgegevens kunnen we in geanonimiseerd vorm bijhouden. Na de deactivatie kan u uw klantenkaart niet meer gebruiken. We zullen u steeds vooraf verwittigen zodat u, desgevallend, nog kan voorkomen dat uw klantenkaart wordt gedeactiveerd.

    De klantenkaart en gekoppelde gegevens van klanten met een BTW-nummer, zullen tot tien jaar na de laatste aankoop bewaard blijven om o.a. te voldoen aan onze fiscale bewaarplicht. 

3.3. Nieuwsbrieven

Het is onder meer via onze website en in onze winkels mogelijk om u vrijblijvend in te schrijven voor het ontvangen van onze nieuwsbrieven per e-mail met productinfo, promoties, aanbiedingen, kortingen, Eurotuin nieuws, tips en advies, enz.

Indien u instemt met het ontvangen van onze nieuwsbrieven, gebruiken wij uw e-mailadres voor de verzending van de nieuwsbrieven. U kan zich op elk moment weer uitschrijven voor het ontvangen van de nieuwsbrieven via de uitschrijflink onderaan de e-mail of door met ons contact op te nemen.

Om de algemene doeltreffendheid en het bereik van onze nieuwsbrieven te analyseren en deze vervolgens te verbeteren naar de toekomst, verzamelen we in dit kader ook volgende info: datum en tijdstip waarop de nieuwsbrief werd geopend, aantal keer dat een mail werd geopend en links waarop werd doorgeklikt. Dit doen we op basis van ons gerechtvaardigd belang. 

3.4. Wedstrijden

Eurotuin organiseert occasioneel wedstrijden waaraan u vrijblijvend kan deelnemen.

Welke gegevens?

Doorgaans zullen we minstens de volgende gegevens verzamelen: naam en voornaam, adres, e-mailadres of andere contactgegevens. Het is mogelijk dat voor een bepaalde wedstrijd er andere (meer of minder) gegevens verzameld worden, dit kan o.a. afhankelijk zijn van het type wedstrijd, het medium waarop de wedstrijd wordt georganiseerd (bv. op social media, in de winkel of op onze website) en de wijze waarop de gewonnen prijs zal worden overhandigd aan de winnaars.

Voor welke doelen verwerken we uw gegevens?

We gebruiken uw gegevens voor het beheer van de wedstrijd: om uw deelname te registreren, om na te gaan of u voldoet aan de wedstrijdvoorwaarden, u te contacteren over de uitslag van de wedstrijd en om -desgevallend- de prijs aan u te overhandigen. Door deel te nemen aan de wedstrijd gaat u akkoord met de verwerking van uw gegevens.

Hoe lang bewaren we uw gegevens?

Wij houden uw gegevens bij gedurende de duur van de wedstrijd (inclusief het beheer en de afhandeling daarvan) en tot maximaal één jaar nadien voor het geval u ons nog zou contacteren in verband met een wedstrijd.

Mocht u in het kader van een wedstrijd aangegeven hebben dat u nieuwsbrieven wil ontvangen, zullen uw gegevens echter nog bewaard blijven om de nieuwsbrieven aan u te kunnen verzenden. Wilt u meer lezen over de gegevensverwerkingen in het kader van onze nieuwsbrieven, lees dan de titel “nieuwsbrieven”. 

3.5. Facturatie

Wanneer je in een van onze Eurotuin winkels om een factuur verzoekt, gebruiken we hiervoor de volgende gegevens: bedrijfsnaam of voor- en achternaam, e-mailadres, telefoonnummer, adres en indien van toepassing uw BTW-nummer.

Wij verwerken deze gegevens enkel om, op uw verzoek, een factuur op te maken en deze aan u te bezorgen.

De factuur en de bijbehorende gegevens bewaren we gedurende tien jaar. Wij zijn hiertoe wettelijk verplicht. 

3.6. Tevredenheidsenquêtes

Verder is het ook mogelijk dat we u, bijvoorbeeld per e-mail, contacteren om een tevredenheidsenquête uit te voeren. Uw deelname hieraan is geheel vrijblijvend.

Welke gegevens?

Ingeval we uw tevredenheid willen peilen, bv. na een aankoop in de winkel, en u uitnodigen om uw mening te geven, verwerken we voor het versturen van deze uitnodiging uw naam, e- mailadres, desgevallend klantenkaartnummer, de datum van uw aankoop en het aangekochte product waarover uw mening wordt gevraagd. Ingeval u meewerkt aan het tevredenheidsonderzoek verwerken we ook de scores die u toekent en eventuele andere feedback.

Voor welke doeleinden verwerken we uw gegevens?

Op basis van uw deelname aan een tevredenheidsonderzoek kunnen wij de kwaliteit van onze webshop, winkels, diensten en producten verbeteren. We doen dergelijke onderzoeken aldus op basis van ons gerechtvaardigd belang om onze producten, winkels en dienstverlening in het algemeen ten aanzien van onze klant te verbeteren in functie van de feedback van de klant. Het is mogelijk dat we persoonlijk met u contact opnemen naar aanleiding van de door u gegeven scores en antwoorden.

Indien u niet meer wenst uitgenodigd te worden voor dergelijke tevredenheidsenquêtes kan u zich hiervoor uitschrijven via de uitschrijflink onderaan de e-mail die u hieromtrent ontving of door contact met ons op te nemen.

Hoe lang bewaren we uw gegevens?

We bewaren uw gegevens zolang als dit noodzakelijk is voor de vervulling van de hierboven opgenomen doeleinden en tot maximaal één jaar na het tevredenheidsonderzoek voor het geval u ons hierover nog zou contacteren. Daarnaast kunnen wij wel de geanonimiseerde rapporten bijhouden. 

3.7. Cookies en andere volgtechnologiën

Zoals het merendeel van de websites, gebruiken wij ook cookies op onze website. Cookies zijn kleine tekstbestanden die bij het bezoeken van een website op uw computer of mobiel apparaat kunnen worden geplaatst en bepaalde informatie opslaan om informatie over u te herinneren, zoals bv. uw taakvoorkeur. Met cookies bedoelen we ook andere technologiën zoals pixels.

In onze cookieverklaring leest u welke cookies we plaatsen, voor welke doeleinden en hoe u uw cookievoorkeuren kan wijzigen. Zonder uw voorafgaande toestemming, plaatsen wij uitsluitend cookies die noodzakelijk zijn voor de werking van onze website. Voor alle andere cookies vragen wij eerst uw toestemming. 

3.8. Camerabewaking

Ter bescherming van onze klanten, werknemers en eigendommen zijn er bewakingscamera’s geplaatst in en rond de Eurotuin winkels. Conform de wet tot regeling van de plaatsing en het gebruik van bewakingscamera’s van 21 maart 2007 wordt u bij het betreden van de winkels gewezen op de aanwezigheid van bewakingscamera’s door middel van een pictogram. Tevens zijn de camera’s zichtbaar in de winkels. 

We voorzien dergelijke camerabewaking op basis van ons gerechtvaardigd belang om onze eigendommen te bewaken, diefstal tegen te gaan en het beschermen van onze werknemers en klanten.

De beelden die gemaakt worden met de camera’s, worden gedurende 1 maand bewaard en worden enkel bekeken wanneer er zich incidenten voordoen in of rond de winkels. Deze termijn kan verlengd worden naar drie maanden indien de opgenomen beelden een bijdrage kunnen leveren tot het bewijzen van een misdrijf, van schade of overlast of tot het identificeren van een dader, getuige of slachtoffer. 

3.9. Sociale media

Eurotuin is aanwezig op verschillende social media platforms waaronder Facebook, X en Instagram.

Welke gegevens?

Stelt u ons een vraag via social media, dan krijgen wij uiteraard uw gebruikersnaam, social media profiel, berichten (indien deze openbaar zijn) en uw vraag te zien. Ook wanneer u commentaar plaatst of onze pagina volgt of leuk vindt kunnen wij, afhankelijk van uw instellingen, voornoemde gegevens te zien krijgen. Wij nemen deze gegevens in geen geval op in onze eigen systemen.

Wat doen we met uw gegevens?

  • Wanneer u ons via social media een vraag stelt, gebruiken we deze gegevens om uw vraag te beantwoorden;

  • Verder kunnen we voornoemde gegevens ook gebruiken om inzicht te krijgen in onze reputatie op de markt, om trends in de markt te detecteren en om inzicht te krijgen in de interesses van mensen die contact met ons opnemen via onze social media pagina’s, om inzicht te krijgen in de reputatie van onze producten om social media posts en campagnes te plaatsen en de effectiviteit daarvan te analyseren. Het uitvoeren van statistische analyses doen we op basis van ons gerechtvaardigd belang om onze campagnes op social media te verbeteren;

  • We vragen uw toestemming voor het verzamelen en de doorgifte van uw persoonsgegevens met het oog op het vertonen van gerichte advertenties op social media. U kan uw toestemming steeds intrekken zoals beschreven in de cookie policy. Wij zijn gezamenlijk verantwoordelijk met de social media platforms voor het verzamelen en de doorgifte van uw persoonsgegevens met het oog op het vertonen van gerichte advertenties op social media platforms.

    Ter info: op het gebruik van de social media platformen zijn de privacyverklaring van de betreffende platforms van toepassing. 


4. Welke gegevens verwerken wij van onze leveranciers en waarom?

We kunnen de volgende gegevens verzamelen van leveranciers: (bedrijfs)naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, BTW-nummer, rekeningnummer en een overzicht van de door ons bij de leverancier afgenomen producten en/of diensten. Verder kunnen wij volgende gegevens verzamelen van de medewerkers of andere nuttige contactpersonen bij leveranciers (zoals bijvoorbeeld commerciële, logistieke en financiële contactpersonen): naam, e-mailadres en telefoonnummer.

Bovengenoemde gegevens hebben we verkregen:

  • Rechtstreeks via uzelf, via inkoopgesprekken, (bestel)formulieren, contracten, facturen, briefpapier;

  • Via uw website, folders,...;

  • Via publiek beschikbare gegevens (zoals gegevens uit het Belgisch Staatsblad, de Kruispuntbank van Ondernemingen, VIES-VAT database, de Nationale Bank, Graydon en de inlichtingendienst 1207,...;

  • Via andere vennootschappen uit de groep, waartoe Eurotuin behoort. Welke vennootschappen dat zijn kan u lezen op www.arvesta.eu

We gebruiken bovengenoemde gegevens in de eerste plaats om onze handelsrelatie optimaal te laten verlopen en de opgenomen verbintenissen correct uit te voeren. Concreet houdt dit in dat we deze gebruiken voor onder meer het opstellen en uitsturen van bestellingen, ontvangen, verwerken en betalen van inkomende facturen en het communiceren over de verschillende operationele processen zoals aankoop, levering en facturatie. Deze verwerkingen voeren wij uit omdat dit noodzakelijk is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u. Het houden van een leveranciersadministratie doen wij op basis van ons gerechtvaardigd belang.

Ten tweede kunnen we de gegevens ook verwerken om aan onze wettelijke verplichtingen te voldoen die onder andere voortvloeien uit de fiscale- en boekhoudwetgeving en de wetgeving inzake voedselveiligheid. 

We houden de gegevens niet langer bij dan nodig voor het realiseren van de hierboven vermelde doeleinden. Van zodra de gegevens niet meer nodig zijn, worden deze verwijderd. 

5. Geven wij uw gegevens door aan derden?

Wij verkopen in geen geval uw gegevens aan derden.

Voor de uitvoering van onze dienstverlening en de uitvoering van de doeleinden waarvoor uw persoonsgegevens verwerkt worden, is het wel mogelijk dat wij uw persoonsgegevens delen met: dienstverleners die ten behoeve van ons en in onze opdracht uw persoonsgegevens verwerken (bv. datacenters, administratieve dienstverleners, IT Service Providers, drukkerijen, marketingbureaus, mailingbureaus, bezorgdiensten, enz.)

Uw persoonsgegevens kunnen we ook delen met vennootschappen binnen de groep waartoe Eurotuin (Aveve BV) ook behoort, zijnde de groep Arvesta. Dit om de klanten- en leveranciersadministratie te centraliseren. Welke vennootschappen dat zijn, kan u lezen op www.arvesta.eu. Ook in het kader van een fusie, overname, (partiële) splitsing of enige andere bedrijfstransactie kunnen we uw gegevens delen met en overdragen aan de derde partij (bv. koper, opslorpende vennootschap,...) die betrokken is bij deze bedrijfstransactie. Ook in een eventuele voorafgaande fase kunnen wij als onderdeel van een onderzoek met betrekking tot het (uitvoeren) van dergelijke transactie uw gegevens delen met de betrokken derde en/of hun adviseurs. In dergelijk geval zorgen wij er steeds voor dat wij enkel de gegevens overmaken die relevant en noodzakelijk zijn voor het onderzoek. Deze doorgiftes doen wij op basis van het gerechtvaardigd belang omdat de derde partij aan de hand van de verkregen gegevens de bedrijfsactiviteiten en de algemene werking van de onderneming kan verderzetten. Verder laat dit laatstgenoemde ook toe om de lopende overeenkomsten met klanten, leveranciers,... verder te zetten. 

Verder kunnen geschillen en andere incidenten er bovendien toe leiden dat uw persoonsgegevens in uitzonderlijke omstandigheden worden gedeeld met de politie en andere gerechtelijke instanties. Ook onder andere advocatenkantoren, incassobureaus, gerechtsdeurwaarders, verzekeringsmaatschappijen of banken zullen toegang kunnen krijgen tot een gedeelte van uw persoonsgegevens wanneer dat voor hen nodig is om ons bij te staan bij het behandelen van een dossier, het uitvoeren van projecten, enz. 

6. Geven we uw gegevens door aan landen buiten de Europese Economische Ruimte?

Het is in het kader van de uitvoering van onze dienstverlening en de uitvoering van onze bedrijfsactiviteiten mogelijk dat bepaalde gegevens worden doorgegeven naar of bewaard in landen buiten de Europese Economische Ruimte (“EER”). Die overdracht kan bijvoorbeeld worden uitgevoerd via dienstverleners zoals IT dienstverleners die buiten het grondgebied van de EER zijn gevestigd of middels een server die zich buiten dit grondgebied bevindt. Als dat het geval is nemen wij steeds de passende maatregelen die nodig zijn om te waarborgen dat uw gegevens zo goed mogelijk worden beschermd. 

7. Hoe beveiligen we uw persoonsgegevens?

Bij Eurotuin nemen we de bescherming van uw persoonsgegevens serieus.Daaromondernemen wij de nodige stappen om de beveiliging van uw persoonsgegevens te waarborgen. Zowel op fysiek, elektronisch als organisatorisch vlak werden de nodige maatregelen getroffen om de veiligheid en vertrouwelijkheid van uw persoonsgegevens te waarborgen.

Om ervoor te zorgen dat uw gegevens worden beschermd tegen onder meer ongeoorloofde toegang, onrechtmatig gebruik, verlies of ongeoorloofde wijzigingen maken de diensten gebruik van verschillende beveiligingstechnieken en -procedures. Zo slaan we de door u verstrekte persoonsgegevens op in databases, informatiesystemen en servers die enkel toegankelijk zijn voor bevoegd personeel of contractanten die deze gegevens moeten kennen om ze voor ons te verwerken. Bovendien is ons personeel op de hoogte gebracht van deze privacyverklaring en van alle toepasselijke interne richtlijnen die werden uitgevaardigd voor de bescherming van uw persoonsgegevens. Zij zijn bovendien verplicht de vertrouwelijkheid van je gegevens te respecteren. 

8. Hoe kan u ons contacteren of uw rechten uitoefenen?

8.1. Welke rechten heeft u?

U hebt op elk moment het recht om kosteloos inzage te vragen in de persoonsgegevens die we over u verwerken en deze te laten verbeteren of wissen indien deze foutief, ongepast, verouderd of onvolledig zijn. U hebt in bepaalde gevallen ook het recht om ons te verzoeken om tijdelijk uw persoonsgegevens voor een bepaalde verwerking niet meer te gebruiken.

Tot slot heeft u ook het recht om bezwaar te maken tegen het ontvangen van aan u persoonlijk geadresseerde direct marketing per post en per e-mail (waaronder bv. de nieuwsbrieven). 

8.2. Hoe kan u uw rechten uitoefenen

U kan uw verzoek in eerste instantie indienen bij onze klantenservice via de contactgegevens vermeld op de website. Daarnaast kan u via privacy@arvesta.eu ook contact opnemen met onze functionaris voor de gegevensbescherming.

Dit verzoek moet het volgende bevatten: volledige naam, adres, e-mailadres en een duidelijke beschrijving van uw verzoek. Er kan u bijkomende informatie gevraagd worden om het voorwerp van uw vraag zo nodig beter te kunnen afbakenen of om uw identiteit te bevestigen in geval van redelijke twijfel hierover. Dit laatste is blangrijk om te vermijden dat vreemden misbruik zouden maken van uw gegevens door er bijvoorbeeld inzage van te vragen.

We hebben één maand de tijd om uw verzoek te beantwoorden. Houdt er rekening mee dat deze periode begint te lopen wanneer wij een gedateerd en gehandtekend verzoek hebben ontvangen en wij alle vereiste informatie hebben om te voldoen aan uw verzoek.

U kan ook altijd zelf via uw online Mijn Eurotuin profiel uw persoonsgegevens raadplegen en wijzigen. Ook kan u via uw profiel uw communicatievoorkeuren wijzigen (vb. in- of uitschrijven voor nieuwsbrieven).

Indien u van mening bent dat we uw verzoek niet correct afgehandeld hebben, neem dan contact op met ons. Op die manier kunnen wij samen met u bekijken hoe wij u alsnog tegemoet kunnen komen. Als dit niet het gewenste resultaat oplevert, heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit van het land waar u gewoonlijk verblijft. Voor Belgische klanten is dit de Gegevensbeschermingsautoriteit en voor Nederlandse klanten is dit de Nederlandse Autoriteit Persoonsgegevens en ook de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit. Over het algemeen geldt dat u een klacht kan indienen bij de toezichthoudende autoriteit van het land waar u gewoonlijk verblijft. 

9. Wijzigingen in het privacybeleid

Als we wijzigingen aanbrengen in deze privacyverklaring, wordt de gewijzigde verklaring hier gepubliceerd met de vermelding van de herzieningsdatum. Indien wij aanzienlijke wijzigingen aanbrengen in de privacyverklaring waardoor onze privacy praktijken in wezenlijk opzicht veranderen, kunnen we u hiervan ook op andere wijze op de hoogte stellen, bijvoorbeeld door u een e-mail te sturen of een mededeling op onze website te publiceren voordat de wijzigingen van kracht worden.

Laatste update privacyverklaring: 1 januari 2024