clipboardfacebookgluegoogle-plusinstagramicon-payment-american-expresspayment-bancontactpayment-idealpayment-maestropayment-mastercardicon-payment-paypalicon-payment-visaselecttwitter

Al onze winkels zijn open op dinsdag 1 mei van 9u tot 18u30.

Klantenservice

Heb je een vraag omtrent onze service, dan vind je het antwoord erop waarschijnlijk in onze veelgestelde vragen. Vind je het antwoord niet op jouw vraag, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Dit kan via ons contactformulier of je kan ons ook  van maandag tot en met vrijdag van 9u tot 17u bereiken op het nummer +32 (0)9 232 13 31. 


Vragen over Online bestellen

  • Hoe bestel ik iets bij Eurotuin Online?
    meer infosluiten

    Wens je iets te bestellen op Eurotuin, dan moet je de volgende stappen ondernemen:

    Leg het artikel dat je wilt kopen in het winkelmandje. 

    Voeg meer producten toe aan je bestelling of ga naar “Winkelmandje” om jouw bestelling af te ronden.

    Controleer je bestelling en klik dan door naar “Doorgaan naar de kassa”. 

    Heb je reeds een account, log dan in op jouw account.

    Hebt je nog geen account? Geen probleem, je kan ervoor kiezen om uit te checken als gast door gewoon je gegevens in te vullen. Je kan er ook voor kiezen om tegelijkertijd een account aan te maken. Dit doe je door het vakje “Account aanmaken” aan te vinken. 

    Kies daarna de verzend en betaalmethode.   

    Wens je jouw goederen ergens anders te laten leveren dan op jouw factuuradres? Dat kan, vink dan het kotje met “Mijn factuur- en afleveradres zijn hetzelfde” uit en vul daar de bezorggegevens in.

    Klik nadien op “Bestelling afronden”.

    Dan kom je op de betaalpagina van onze bank waar je jouw gegevens kunt intikken.

    Zodra we jouw betaling ontvangen hebben (dit kan enkele seconden duren) is jouw bestelling compleet. 

    Eurotuin
  • Kan ik een bestelling die ik net geplaatst heb nog wijzigen?
    meer infosluiten

    Helaas kan dit niet. Zodra de bestelling afgewerkt is kan je deze niet meer wijzigen. 

  • Ik zoek een specifiek artikel, hoe kan ik deze vinden?
    meer infosluiten

    Je kunt een artikel zoeken via de zoekbalk bovenaan.

    Vul het product of merk in dat je zoekt, bijvoorbeeld Lechuza, en klik op het vergrootglas of op enter. Dan krijg je alle resultaten te zien die aan jouw zoekterm voldoen.

    Eurotuin
  • Ik heb geen bevestiging ontvangen van mijn bestelling. Is mijn bestelling bij Eurotuin toegekomen?
    meer infosluiten

    Het kan zijn dat er een kleine vertraging is tussen het moment waarop je bestelt en waarop je een bevestigingsmail ontvangt. Heb je na 3u nog steeds niets ontvangen, check dan eerst je spamfolder. Zit de bevestigingsmail daar ook niet, neem dan contact op met onze klantendienst: via info@eurotuin.be of bel ons +32 (0)9 232 13 31. 

Vragen over Online betalen

Vragen over Bestelling annuleren

  • Kan ik een bestelling annuleren?
    meer infosluiten

    Zolang je bestelling nog niet is verzonden, kan je een besteld artikel annuleren. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact met ons op via info@eurotuin.be of +32 (0)9 232 13 31.

    Als jouw artikel reeds verzonden is, dan kunnen we deze helaas niet meer annuleren. Je kunt het artikel dan wel in ontvangst nemen en retourneren. Vergeet niet om ons helpdesk te contacteren alvorens je de goederen terugstuurt.   

  • Hoe snel word ik terugbetaald nadat ik mijn bestelling heb geannuleerd
    meer infosluiten

    We betalen je meteen terug zodra we de annulering verwerkt hebben. Hoe snel het geld daarna op je rekening staat, hangt af van je betaalmethode.

    Heb je betaald met een cadeaubon en een andere betaalmethode? Dan betalen wij je op dezelfde manier terug. We waarderen eerst de cadeaubon op en storten het restbedrag op de rekening waarmee je betaald hebt.

Vragen over Levering

  • Hoe snel worden mijn artikelen geleverd?
    meer infosluiten

    De levertijden op onze website zijn indicatief. Word je bestelling voor 12u geplaatst dan zal deze dezelfde dag nog vertrekken. Zodra jouw pakketje onze warehouse verlaat ontvang je een mailtje met een track & trace. Daar kan je de leveropties alsnog wijzigen en kan je volgen waar jouw pakketje is. Jouw pakketje wordt binnen de 3 à 5 dagen geleverd. 

  • Ik kreeg een melding dat mijn bestelling verzonden is, maar ik heb nog niets ontvangen.
    meer infosluiten

    Zodra je bestelling geplaatst is trachten wij deze zo snel mogelijk te bezorgen. Het kan weliswaar gebeuren dat onze transporteur vertraging heeft opgelopen en dat jouw bestelling daardoor niet binnen de afgesproken termijn toekomt. 

    Heb je na 5 werkdagen nog steeds niets ontvangen? Contacteer ons via info@eurotuin.be of bel ons +32 (0)9 232 13 31.

  • Ik heb niet alle artikelen ontvangen uit mijn bestelling.
    meer infosluiten

    Mochten er bepaalde items niet in voorraad zijn, dan zal onze helpdeskmedewerker contact opnemen met jou om dit te laten weten voor jouw bestelling bij ons vertrekt.  

    Is dit niet gebeurd, contacteer ons via info@eurotuin.be of bel ons +32 (0)9 232 13 31. 

  • Wie bezorgt mijn bestelling?
    meer infosluiten

    Wanneer je bloemen bestelt worden deze door de firma Day by Day geleverd. Jouw boeket wordt in een leuke geschenkdoos verstuurd, in een leuke vaas.

    Bij andere goederen maken wij gebruik van de diensten van GLS of bpost. 

  • Waar kan ik mijn bestelling laten bezorgen?
    meer infosluiten

    Waar jouw bestelling geleverd wordt bepaal jij volledig zelf. Tijdens de uitcheckprocedure kan je jouw facturatieadres invoeren, maar je kan het bezorgadres hiervan laten afwijken. Vink het vakje uit met “mijn factuuradres en leveringsadres zijn hetzelfde” en voer de gegevens in van de plaats waar je de goederen wilt ontvangen.

    Je kan adressen ook opslaan als je een account hebt. Zo hoef je deze gegevens niet elke keer in te vullen wanneer je een bestelling plaatst bij Eurotuin Online

  • Worden mijn artikelen in één keer verstuurd?
    meer infosluiten

    Standaard gaan wij altijd alle goederen in één keer versturen. Het kan natuurlijk zijn dat één of meerdere artikelen uit jouw bestelling niet meer voorradig zijn. In dat geval kan het zijn dat we jouw bestelling eventjes on hold zetten tot alle artikelen binnen zijn, of dat we de goederen met een langere levertijd naleveren. In beide gevallen nemen we eerst contact met jou op. 

  • Kan ik kiezen wanneer mijn bestelling geleverd wordt?
    meer infosluiten

    Bestellingen die geplaatst worden voor 12u worden standaard binnen de 3 à 5 werkdagen geleverd in België. Zodra onze logistieke partner jouw bestelling in ontvangst neemt, ontvang jij een mailtje met een track & trace code en de mogelijkheid om jouw leveradres en -datum aan te passen. 

  • Wat is een traceercode en waar kan ik die vinden?
    meer infosluiten

    Zodra jouw bestelling in handen komt van onze logistieke partner ontvang je een traceercode via mail. Via deze code kan jij jouw bestelling volgen en eventueel aanpassen mocht je dat willen. 

  • Mijn traceercode werkt niet. Wat nu?
    meer infosluiten

    Het kan gebeuren dat je de traceercode intikt en dat je de melding krijgt dat deze code niet werkt. Dit kan gebeuren wanneer onze koerierdienst jouw pakje nog niet verwerkt heeft. Probeer het enkele uren later opnieuw. Heb je na 5 dagen nog steeds jouw bestelling niet ontvangen en blijf je deze melding krijgen? Contacteer ons dan via info@eurotuin.be of bel ons +32 (0)9 232 13 31. 

  • Wordt mijn bestelling gratis bezorgd?
    meer infosluiten

    Bestellingen vanaf €25 euro worden gratis verzonden naar België en Nederland. De verzendingskosten zijn afhankelijk van het gewicht, grootte of bestemming van je pakketje. In onderstaande een overzicht van de leveringskosten:

    Leveringskosten België: 
    Gratis: voor leveringen < 30 kg en > € 25
    €5,95: voor leveringen < 30 kg en < € 25
    €9,95: voor leveringen > 30 kg
    €24,95: voor leveringen > 100 kg
    €39,95: voor leveringen > 300 kg
    €59,95: voor leveringen > 1000 kg         

    Leveringskosten België - Boeketten:
    Wij maken gebruik van de koerierdienst Day by Day om te garanderen dat jouw bloemen de beste behandeling krijgen op weg naar jou of jouw ontvanger. Daarom vragen wij, ongeacht het bedrag van de bestelling, €12,5 per boeket dat verstuurd wordt. Boeketten worden enkel verstuurd naar België. 

    Leveringskosten Nederland:
    Gratis: voor leveringen < 30 kg en > € 25
    €7,95: voor leveringen < 30 kg en < € 25
    €11,95: voor leveringen > 30 kg
    €34,95: voor leveringen > 100 kg
    €54,95: voor leveringen > 300 kg
    €79,95: voor leveringen > 1000 kg 

Vragen over Retourneren

  • Mijn artikelen zijn teruggestuurd. Hoe lang moet ik wachten om terugbetaald te worden?
    meer infosluiten

    Zodra we jouw retourzending hebben ontvangen en gecontroleerd  zullen we jouw terugbetaling binnen de 15 dagen afhandelen. Hoe snel het geld effectief op jouw rekening zal staan is sterk afhankelijk van de betaalmethode dat je gekozen hebt. We betalen je terug op dezelfde manier dat jij betaald hebt.

  • Mag ik mijn artikelen retourneren?
    meer infosluiten

    Je artikelen retourneren kan zeker. Je hebt 14 dagen de tijd om te beslissen of je jouw artikelen wenst te behouden. Heb je meerdere artikelen besteld en komen deze in verschillende keren toe, dan begint de looptijd van dit termijn te lopen zodra je het laatste artikel ontvangen hebt.

    Teruggestuurde artikelen moeten voldoen aan de volgende eigenschappen:

    • Het artikel is in de originele verpakking, tenzij de aard van het product vereist dat deze uit de verpakking gehaald wordt om deze te evalueren.
    • Bij kleding en schoenen moet het label/kaartje nog aanwezig zijn. Het artikel mag ook geen gebruikssporen vertonen.
    • Het artikel dat je wilt terug sturen moet met zorg behandeld worden.
    • Het artikel moet met alle geleverde toebehoren terug gestuurd worden.

    Een aantal artikelen kunnen niet teruggestuurd worden:

    • Artikelen die in de fysieke winkel aangekocht werden. Deze dienen in de winkel van aankoop geretourneerd te worden.
    • Digitale en fysieke cadeaubonnen.
  • Hoe retourneer ik mijn artikelen?
    meer infosluiten

    Wens je jouw artikelen te retourneren, dan neem je contact op met onze klantendienst op het nummer +32 (0)9 232 13 31 of via mail info@eurotuin.be

  • Wat is het retouradres?
    meer infosluiten

    Het retouradres voor jouw artikelen is

    Eurotuin Online nv 
    Fraterstraat 111
    9820  Merelbeke
    België

  • Moet ik betalen bij retourneren?
    meer infosluiten

    Bij een retour neemt Eurotuin de kosten voor zijn rekening. Onze helpdesk medewerker zal je graag meer informatie geven hiervoor wanneer je contact met ons opneemt.